Chat

Kirjoittaja Aihe: Liiga 2019-2020  (Luettu 3820 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Liiga 2019-2020
« : Huhtikuu 07, 2019, 14:09:18 »
Minua pyydettiin julkistamaan tämä ketju jo nyt, että järjestävillä tahoilla on riittävästi aikaa valmistella tulevaa liigakautta.

Eli isolla pöhinällä nyt tämäkin käyntiin ja hakuun vapaaehtoiset kisajärjestäjät.

Pistäkääs viestiä, niin nuijitaan tämä pois alta :)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Tiikeri2

• Thunduri Thaigörr!2
  • joskus sokeakin kalastaja löytää kalan
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Liiga 2019-2020
« Vastaus #1 : Toukokuu 22, 2019, 10:35:06 »
Lähinnä nostelen tärkeää asiaa ylös.
 Kenellä resursseja ja taitoa asiaan, niin teet hienosti  osallistuessasi vastuun kantoon ja suunnittteluun. Tuet  hienon pelin olemassa oloa.  Varmaan hosteja alkaisi löytyä, jos joku uskaltaa ottaa koko ruljansiin vastuulleen. Tukea hänelle löytynee, myös aiempien vuosien uurastajilta.
 Kiitos , jo etukäteen järjestämiseen osallistuville. Kokonaisuuden viemiseen täytyy osallistua monen, niin ei jäisi yhden harteille kokoasia. Se vaatii aikaa ja vaivaa. Myös näkyvyyttä liigalle olisi hyvä saada somessa. Sinne pelituloksii..sarjataulukko ym...laajasti huomattaisiin pelin olevan muutakin kuin yksittäisiä mappeja hosteilla. Näin teameja myös voisi syntyä.  :-)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2019, 19:28:00 kirjoittanut Tiikeri2 »

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #2 : Toukokuu 24, 2019, 08:48:30 »
Jees, tähän tuli kyselyjä jo silloin parisen kuukautta takaperin, että halutaan alkaa valmistelemaan ajoissa tulevaa kautta. Pistäkääs puuhamiehet vaan infot tiskiin, niin porukkaa tulee mukaan ja kuviot seuraavaa pelikautta varten alkaa  jo selviämään.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Kilohauli

• Profiili
« Vastaus #3 : Toukokuu 31, 2019, 22:21:06 »
Mikon avaama keskustelu tänne lähti oikeastaan mun vaatimuksesta. Vaatimuksen takana on se etten joudu uudestaan koodaamaan 14-tunnin päiviä kahta viikkoa peräkkäin univajeella ja kun kierrosten tulokset tulee niin korjata bugeja kolmeen aamulla.

Olen mukana myös tekniseltä puolelta, someen päivitinkin kaksikielisesti viime kaudella ja tein sivuista kaksikieliset. Striimejä ollaan testailtu -heikki-:n kanssa ja niissäkin voidaan auttaa...

Tärkeää olisi kuitenkin saada raada raamit Elokuussa kokoon

Kilohauli

• Profiili
« Vastaus #4 : Elokuu 19, 2019, 16:15:49 »
Muutoksia vapaa-ajan käytössä joten näin ennakkoon varoitus että sm-liiga toiminnassa en varmaan tule kyllä olemaan. Myös tälle kaudelle ei tule sm-liiga sivustoja minun osaltani melko varmasti koska aika ei tule riittämään. Vanhoja sivuja en rupea korjaamaan, ne on kiireellä värkätyt ja taitaa olla koodissa kommentteja 0-riviä.

Jos joku niitä vanhoja haluaa koodata niin minun puolesta kyllä onnistuu, voin toimittaa lähdekoodit ja uuden päivitetyn ytimen. Mahdollisesti voin niiden kanssa opastaa mutta henkilökohtaisesti voin sanoa että se koodi on kuin kasa... , no eiköhän se riitä :)

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #5 : Elokuu 19, 2019, 18:37:42 »
Tämä foorumi on tällä hetkellä kelvoton kilpailutoiminnan ylläpitämiseksi.

Kilohauli

• Profiili
« Vastaus #6 : Elokuu 19, 2019, 19:06:26 »
Kyllä mie rupesin väkertämään jo tietokantaa. Mutta kriittisiä tietoja pitää keksiä jossain vaiheessa kuten tiimimäärä per matsi jne... Yritän tehdä mahdollisimman joustavan tietokannasta ettei tarvitsisi kovakoodata montaa asiaa toisin kuin viime vuonna. Mutta syyskuun alussa alkaa koulu johon on tarkoitus panostaa aika kunnolla. Työtä kuitenkin riittää ja hosteja pitää kouluttaa json logien käyttöön

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #7 : Elokuu 19, 2019, 20:24:59 »
Käyttäkää facebookin kanavaa + pelikaistaa tiedottamiseen toistaiseksi, tämä foorumi on paskana ja odottaa adminin päivitystä..  Minä en tälle voi mitään, joten kaikki kyselyt ylläpidolle aikatauluista yms. Mulla ei ole vastauksia.

Kilohauli

• Profiili
« Vastaus #8 : Elokuu 20, 2019, 18:44:26 »
No näköjään vielä hengittelen mukana niin ehdotan nyt pisteytykseen jne...

Pisteytys: 10, 9, 8, 7.... +1 isoin
Tiimit: 8vs8
Järvet: Yksi pakollinen ja tiimit saa päättää oman järven per kierros

Ei vain hauki/kuha ja jopa ei 3-/5-suurinta kisoja.

Kilohauli

• Profiili
« Vastaus #9 : Elokuu 29, 2019, 14:29:31 »

hauen leuka

• Vexxi Taipale Haavimies jumalan armosta
  • Global Moderator
  • Tsepa böijaa, mut ei spragaa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Syyskuu 06, 2019, 21:01:40 »
miksi pelikaistan sm-liiga 19-20 on laitettu lukkoon?

-heikki-

• Global Moderator
    • Profiili
    • TKN
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : Syyskuu 06, 2019, 21:30:11 »

Lainaan Kilohaulin su viestiä
Lainaus
laitan lukkoon ke iltana joskus 21.00 tiennoilla

hauen leuka

• Vexxi Taipale Haavimies jumalan armosta
  • Global Moderator
  • Tsepa böijaa, mut ei spragaa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Syyskuu 06, 2019, 22:01:56 »

Lainaan Kilohaulin su viestiä
Lainaus
laitan lukkoon ke iltana joskus 21.00 tiennoilla

Olisin vastaillu kysymykseen,mutta Laremanin kanssa samoilla linjoilla!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #13 : Syyskuu 09, 2019, 19:52:46 »
Sanokaa, jos/kun facessa tms haluatte minun mainostavan liigaa/sivuja tms

-heikki-

• Global Moderator
    • Profiili
    • TKN
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Syyskuu 14, 2019, 12:10:17 »
Moi

Minulle tulee jonkunverran kyselyitä SM-liigasta, vastauksia kaikkiin kysymyksiin en voi antaa, kun en tiedä itsekkään.
Jottei enää kenellekkään jää epäselväksi niin minä en ole järjestelyissä mukana millään tavalla, peliyhteisö toisaalla toivoo muutoksia, sitten kun niitä esittää niin tulee miltei täystyrmäys. Yleensä on ollut järjestäjillä vastuu kisojen järjestämisestä, nyt näyttää että valta siirtyy tiimeille jotka ei kuitenkaan millään tapaa osallistu järjestelyihin. Myös sellainen huhu kiertää  että ajaisin TKN etua muutoksilla, ei pidä millään muotoa paikkaansa.

Minulla ei ole viimeisintä tietoa vetääkö Kilohauli liigaa, ainakin laittoi pelikaistalle asiasta viestiä. Kuinkahan moni luki sen ensimmäisen viestin ajatuksella? No minun vastausviestin varmaan jo aika moni, siitäkin saattoi jäädä olennainen osa huomaamatta, eli "Tiimeillä on mahdollisuus vaikuttaa vesistöihin ilmoittautumisen yhdeydessä".

Hiukan ajatuksia jos olisin ollut mukana:
Liiga pelattaisiin 2x:sena, eli joukkuueet kohtaisvat runkosarjassa toisensa 2 kertaa
Pisteytys olisi ollut 12,11,10,9 jne. + isoin kala 1
Vesistöt olisi arvottu, kuitenkin vain ne puuttuvat joita joukkueet eivät olleet valinneet ilmoittautumisen yhdeydessä. Tarkoitus oli että jokainen joukkue saa valita +3 vesistöä vapaasti, jotka kuitenkin on kaikkien nähtävinä ennen runkosarjan alkua. Järjestäjä olisi ko vesistöille arponut pelipäivät.
Kaikki pelaisi samat vesistöt kierroksellaan

Liiga olisi alkanut lokakuun alussa
+ lisäksi joitain pienempiä muutoksia
Liigassahan ei jaeta mitään palkintoja, joten itselle se on ollut mukavaa ajanvietettä, irtaantumista arjesta parin tunnin ajaksi :)
Toivottavasti saadaan kaikkia miellyttävä liigakierros aikaiseksi. (Olisin tämän kirjoittanut pelikaistalle mutta Kilohauli lukitsi liigakeskustelun niin nyt se on täällä)

t. -heikki-
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2019, 12:14:57 kirjoittanut -heikki- »

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #15 : Syyskuu 14, 2019, 15:26:12 »
Lähtökohta on se, että liigan järjestävä taho päättää viime kädessä säännöistä. Huutoäänestykset eivät johda mihinkään. Jos haluaa vaikuttaa sääntöihin, osallistuu kisojen järjestämiseen.

Eli tällä annetaan tuki ja työrauha vapaaehtoisille, jotka tekevät sen suurimman työn. Jos palaute ylläpitäjille on pelkkä kritiikki, työinto kuihtuu ja kisojen järjestäminen jää "roikkumaan".

Toivottavasti yhteinen sävel löytyy ja kisat saadaan käyntiin.

Tonza_888

• Viestit mieluiten skypeen.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : Syyskuu 14, 2019, 17:41:10 »
Helppohan se on nyt pelaajia syyllistää siitä, että "nykyään tiimit päättävät säännöt" kun pelikaistan puolella heikki ja hauli kyselivät tätä asiaa itse mahd. muutoksista, vaikka eivät ole lähdössä vetämään edes koko liigaa?? En oikein ymmärrä enää, ei minkäänlaista johdomukaisuutta ole tässä asiassa. Sahataan edes takaisin vaan.

Tottakai vetäjä viime kädessä päättää ne säännöt joten eikö se kuulu silloin itse VARMALLE vetäjälle kysellä niitä asioita, JOS haluaa?

Ja mitä nyt tulee muutoksiin, niin pisteytysmuutos sai paljon positiivista kannatusta, mutta mappien peluuttaminen taas ei, joten voiko tähän asiaan käyttää ilmaisua "täystyrmäys?" Ei voi. Itsekin kysyin vain perusteluja mappien peluutukseen, vastausta en koskaan saanut. Ja jotkut porukat vastasivat asiallisesti kantansa kun kysyttiin. Joten, sitten kun varma vetäjä hyppää kelkkaan, niin tähän saadaan toivottavasti johdonmukainen suuntaus.
Kun tuolla kaistalla mainittiin "Porukka haluaa muutoksia" ja sitten ne "tyrmätään" täysin, niin, ainut muutos mitä porukka on halunnut jo aikoja sitten, on ollut pisteytys ja sitäkin on korostettu joka paikassa että sm ja mm-kisoihin olisi hyvä, liigaan ei tarpeellinen, mutta toimiva kylläkin. Muita muutoksia ei olla tietääkseni kaivatttu, joten missä tässä on ongelma?

Toistan tässä vielä, Vetäjälle annan kunniani, päättää mitä päättää. Mutta jos peliyhteisöltä kysytään, niin pitäisi olla valmis ottamaan palaute vastaan. Sillähän siitä pääsee, että ei kysytä ollenkaan. Ei vain ole järkeä kaiken tämän jälkeen sulkea keskustelua ja sitten sanoa että en lähdekään vetämään. Naurettavaa, anteeksi vaan.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2019, 18:04:58 kirjoittanut Tonza_888 »
Keep going and never stop...

-heikki-

• Global Moderator
    • Profiili
    • TKN
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : Syyskuu 14, 2019, 18:23:20 »

Nyt aletaan liikkumaan jo hiukan henkilökohtaisella tasolla, asiat tässä on hiukan solmussa, ei ainakaan minulla ole ketään kohtaan mitään henkilökohtaista. Pieni tarkennus, minä en esittänyt siinä ketjussa yhtään kysymystä, yhdessä viestissä sanoin "Niitä ehdotuksia toki voi tässä esittää, tarkoitus on että lopullinen versio miellyttäisi kaikkia".

Myös siellä on vastaus mappien peluutukseen, siis minun mielipide.
Ehkä tuolla keskustelulla saadaan niitä VARMOJA vetäjiä, minä en kuulu niihin, vaikka jonkinmoinen kokemus eri kisojen vetämisestä onkin.

Mitä joskus aiempiin järjestämiini kisoihin tulee, esim SM-henk.kohtaiset, en ole koskaan pelaajilta kysynyt mielipidettä, joitakin asioita ainoastaan olen Mikolta tarkistanut.

Lisäys:

Ensimmäisessä viestissä oli vetäjiä tiedossa 1.5 josta minä olin tuo puolikas, siinä nimenomaan haettiin pelaajia mukaan järjestelyihin, moniko ilmoittautui ? yhden tiedän että on kysellyt Kilohaulilta asiasta. Kilohaulista minä en ole kuullut mitään 10 pv:n eli en tiedä onko hän vetämässä vai ei.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2019, 18:48:17 kirjoittanut -heikki- »

Tonza_888

• Viestit mieluiten skypeen.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : Syyskuu 14, 2019, 18:37:11 »

Nyt aletaan liikkumaan jo hiukan henkilökohtaisella tasolla, asiat tässä on hiukan solmussa, ei ainakaan minulla ole ketään kohtaan mitään henkilökohtaista. Pieni tarkennus, minä en esittänyt siinä ketjussa yhtään kysymystä, yhdessä viestissä sanoin "Niitä ehdotuksia toki voi tässä esittää, tarkoitus on että lopullinen versio miellyttäisi kaikkia".

Myös siellä on vastaus mappien peluutukseen, siis minun mielipide.
Ehkä tuolla keskustelulla saadaan niitä VARMOJA vetäjiä, minä en kuulu niihin, vaikka jonkinmoinen kokemus eri kisojen vetämisestä onkin.

Mitä joskus aiempiin järjestämiini kisoihin tulee, esim SM-henk.kohtaiset, en ole koskaan pelaajilta kysynyt mielipidettä, joitakin asioita ainoastaan olen Mikolta tarkistanut.

No anteeksi, jos tuli jotain kohdistettua väärin. Kilohaulihan sen keskustelun aukaisi alunperin. Hän laittoi sinne kyselyä jne. Sitten kun vastaukset tuli joiltain, keskustelu kiinni ja sitten ei ollakaan lähdössä vetämään? Kilohauli taisi kalassanetinkin puolella mainita että ei vedä sitten vetääkin ja nyt taas ei ole tietoa mistään?

En ole ainut, joka tätä showta ihmettelee, sen voin taata

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2019, 18:41:19 kirjoittanut Tonza_888 »
Keep going and never stop...

exte

• näin se homma etenee...
    • Profiili
« Vastaus #19 : Syyskuu 15, 2019, 02:49:30 »
Hyvä että keskustelu käy mutta noin 10v pp2 kokemuksella ni vetäjien homma ei ole helppo.Monien kanssa keskusteluusa tuli ilmi, että paskaa on vaan kiitoksena.Viimekaudella oli esmin oli kuulemma Kikeille tehty finaaleihin asti mappiohjelma.! Keskustelu on paikallaan että miten saatas mahdollisen hyvä liga joka on Suomen kannalta helvetin tärkeä. Team Kikillähän on kausi todella pitkä koska pelaamme useita europan turnauksia, mutta haluamme olla ihan kannatuksenkin vuoksi suomen liigassa mukana!Eli yhteen veto että käydään keskustelua säännöistä, ja tehdään tästä loistava liiga ja riisutaan ne foliohatut!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2019, 02:51:01 kirjoittanut exte »

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #20 : Syyskuu 22, 2019, 19:50:50 »
Jos muita ei asia kiinnosta, niin minä olen valmis ottamaan pääjärjestäjän roolin. Apureita toki tarvii. Joku jolla on tietoa Kilohaulin vetohalukkuudesta tai sen puutteesta, voisi asiasta myös ilmoittaa (mielellään mies itse), jos hän haluaa vetää niin vetäköön.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2019, 20:23:03 kirjoittanut lareman »

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #21 : Syyskuu 22, 2019, 21:34:19 »
Iso peukku täältä. Aikaisempien kausien vetäjät voivat nyt antaa apuja/vinkkejä niin paljon kuin vain irtoaa!

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : Syyskuu 24, 2019, 23:31:52 »
Asiaa tulevasta liigasta

E: linkki korjattu
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2019, 14:54:17 kirjoittanut lareman »

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #23 : Syyskuu 25, 2019, 09:20:02 »
Tiedoksi mahdollista sääntölaadintaa varten, että se uusi versio on hyvin pitkällä päivityksen suhteen, joten se tulee piakkoin myös jakoon.

Uusia järviä ei ole tulossa tähän päivitykseen.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>