Chat

Kirjoittaja Aihe: Ovatko uistimet mielestäsi liian kalliita?  (Luettu 14846 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

K.A.T.I.S.K.A

• Profiili
Vs: Ovatko uistimet mielestäsi liian kalliita?
« Vastaus #30 : Kesäkuu 09, 2006, 20:47:40 »
Lipat on mielestäni melko halpoja ja nuo muut halppisuistimet.
Kalastusta vuodesta -98!

hehz1

• Profiili
« Vastaus #31 : Kesäkuu 11, 2006, 16:04:57 »
No hmm. Yhdyn siihen joka kertoi kuinka vaikea uistimia on tehdä. Esim. Jesset ja Merimetsot ovat todella kalliita , mutta eihän niiden laatua voi verrata edes esim. Rapalan uistmiin :). Kyllä halpiskamoillakin kalaa tulee, kuhan valitsee vaa oikean ajankohdan :P esim. Kalastuskolmion vaaput ovat hyviä, mutta jos niitä käsittelee samoin kuin esim rapalaa (kiskoo puusta yms) niin tulee katkeamisia yms.  Mulla oli kerran yhen heiton aikana kalastuskolmion vaapussa kiinni 4 kertaa hauki :P ja tommosella tullukin joku 15+ haukea.Onhan ne uistimet vähän liian kalliita. :/

hauki hirmuinen

• Profiili
« Vastaus #32 : Kesäkuu 12, 2006, 13:44:15 »
Olen sitä mieltä tästä asiasta että kyllä uistimet saisivat olla hieman halvempiakin. Itselläni on pakki täynnä joitain halpiaisia joilla ei oikeastaan koskaan tule kalaa mutta minä käytänkin niitä melko harvoin. Onhan sitä tullut ostettua joitain melko kalliitakin mutta niillä puolestaan tulee melko hyvin kalaa lähes säällä kuin säällä. Rapalan vaaput saisivat olla hiukkasen halvempia vaikka ei se hinta hirveästi osto vaihessa pari vuotta sitten haitannut mutta nyt laskin että paljonko ne suurin piirtein maksoivat yhteensä niin aika kalliilla on tullut ostettua uistimia.

torspo92

• Profiili
« Vastaus #33 : Kesäkuu 15, 2006, 09:33:29 »
ku jotkut jotka eivät kalasta mitä järkeä on maksaa 10€ jostain kalan-näköisestä muovilelusta ku niitä saa melkein samanlaisia 2€ jostain alennuskoreista
No jos ei kalasta, niin tuskin niitä uistimiakaan tarvitsee. Itse en ole ainakaan saanut mitään nuilla 2 euron halppiksilla.

nii ja mistä sä niitä 2 egenuistimia saat jotai puista tehtyjä jorman paloja lidlistäkö ostat vai ootko kenties ite tehny ja huomannu että
oho pyllylleen meni ja ruvennu siinä lidlin vieressä jossain roskapöntössä jotain pimeetä kauppaa harrastaaa
osta hjalpa uistin maksaa 2 egee

Email

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #34 : Kesäkuu 21, 2006, 01:52:33 »
Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa, mutta halpikset toimivat joskus paremmin kun kalliit. Itse tein joku kerta vaapun ja se meni v####lle sen jälkeen olen kiltisti vain ostanut rapalan ja nilsun vaappuja.Eihän hyviä uistimia tarvitse paljoa. Itse käytän heitto kalastuksessa samoja lusikoita keväästä syksyyn ja hyvin toimii. Mutta ei uistimet ole kallein kalastuksen meno niitä on vaikka kuinka paljon oletteko miettineet paljonko menee lupiin bensaan ja jne jne.Käyttäkää hyvää ja kestävää siima ja peruketta niin ei tule niitä yllätyksiä että uistin taas jäi pohjaan kiinni tai oli niin iso kala että katkasi siiman.
Eikun uutta matoa koukkuun.xD

RONI

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #35 : Kesäkuu 21, 2006, 09:08:13 »
no on ne nyt aika kalliita ainakin rapala on liian kallis

RONI.

• Profiili
« Vastaus #36 : Kesäkuu 23, 2006, 14:59:52 »
turhan halpoja ainakin rapalat joilla tulee itelleni päälle 50kg haukia niin on 10€ pikkuhinta ku ite maksaisin 150€ :mrgreen:

Rapalapa

• Profiili
« Vastaus #37 : Kesäkuu 23, 2006, 15:05:00 »
turhan halpoja ainakin rapalat joilla tulee itelleni päälle 50kg haukia niin on 10€ pikkuhinta ku ite maksaisin 150€ :mrgreen:
No ei muuta ku vaa kassalla läsäset 150€ kassaneidille ja sanot että hän voi pitää loput :-D

kalapena

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #38 : Kesäkuu 24, 2006, 18:03:22 »
onhan ne kalliita  :| mutta ei ole kyllä pariin vuoteen tullu ostettua, kun pakissa on muutenkin yli 500 viehettä :-D

rollo

• Profiili
« Vastaus #39 : Kesäkuu 25, 2006, 13:37:41 »
onhan ne kalliita  :| mutta ei ole kyllä pariin vuoteen tullu ostettua, kun pakissa on muutenkin yli 500 viehettä :-D
kyllä on iso pakki jos kaikki yhteen mahtuu

kalapena

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #40 : Kesäkuu 25, 2006, 14:55:33 »
kyllä on iso pakki jos kaikki yhteen mahtuu
no mulla onkin kyllä 3 pakkia. :wink:

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger  - juha_moisio7@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #41 : Kesäkuu 28, 2006, 15:01:12 »
Rapalat, stormit ym. halpa vieheet ei ole mielestäni nin hirveän kalliita...noitahan saa n. 5-6€ kpl melekin vaappu kun vaappu.
nämä käsintehdyt esim. sepen tuuri, lappia ja merimetso ovat mielestäni vähän kalliita mutta ymmärtäähän sen kun vaaput ovat kuitenkin käsityönä tehtyjä ja niistä pitäisi koittaa saada vielä elantokin, joten kyllä minä sen 10€ maksan hyvästä käsityönä tehdystä vaapusta kun kahdesta massatuotanto vaapusta.

Merimetsot on just niitä joista ite ainakin maksan... Mutta ohan nuo Rapalan vaaputtimet aika huikeis hinnoissa.
Poltinkoski

kalastaja_94

• ><(((((*>.oO
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #42 : Kesäkuu 29, 2006, 11:12:57 »
Kaikki uisteet ja muut sellaset on liian kalliita!

[t-k]

• Profiili
« Vastaus #43 : Kesäkuu 29, 2006, 12:15:48 »
On liian kallista! Tietysti eihän ne paljon alemmaksi voisi enää tullakaan. (Kai :roll:)

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger  - atte89@luukku.com
    • Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #44 : Heinäkuu 10, 2006, 15:14:29 »
Joudutko Lape89 itse ostamaan kalastusvälineesi :-D?
Ite ainakin saan Karismaxista halvalla, tai siis isä.

lape89

• Profiili
« Vastaus #45 : Heinäkuu 13, 2006, 14:45:21 »
Joudutko Lape89 itse ostamaan kalastusvälineesi :-D?
Ite ainakin saan Karismaxista halvalla, tai siis isä.

Yleensä joudun. Tänä vuonna isä on ostanut mulle vain yhden uistimen.

PeterPan

• Profiili
« Vastaus #46 : Heinäkuu 13, 2006, 15:13:18 »
Riippuu vähän, miten asiaa ajattelee. Hyvä uistin kestää helposti 10 vuotta tai tuo sata kalaa. Tuota taustaa ajatellen ei tule käyttökertaa tai kalaa kohden mahdottomasti hintaa. Ja jos vertaa esim. TV:n chatteihin ja muihin roskatäyteohjelmiin, niin kyllä ihmisillä tuntuu olevan rahaa syytää typeryyksiin. Niissä oma nimi näkyy ehkä 2 sek ja siitä ilosta saa maksaa euron eikä hommasta hyödy mitään.

Mutta... Onhan se aina kivaa, jos halvemmalla saa. Mutta kyllä sitä ainakin 5-10 uistinta kaudessa raaskii ostaa näilläkin hinnoilla ja tuolla tavoin saa ihan hyvän valikoiman kerätyksi vaikkapa 10 vuoden aikana.

Omassa pakissa on sellaisiakin uistimia, jotka vaari on ostanut joskus 30 v sitten. Kun käyttää hyviä perukkeita, tekee solmut kunnolla ja vaihtaa siimat säännöllisesti, niin ei kyllä paljonkaan uistinmenetyksiä tule. Itse tosin kalastan aina veneestä, jolla on helppoa saada uistin haetuksi melkein paikasta kuin pikasta. Kolme vuotta sitten jäi yksi raksi pohjaan ja ei lähtenyt mihinkään (luultavasti uppotukissa). Aika harvoin on siis joutunut puukkoa kaivamaan pakista katkaistakseen siiman.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2006, 15:26:29 kirjoittanut PeterPan »

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger  - atte89@luukku.com
    • Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #47 : Heinäkuu 17, 2006, 21:45:27 »
Oikeastaan edes mun isän ei tarvis välttämättä ostaa uistimia ku niitä tuppaa silloin tällöin tuleen palkinnoks pilkkikisoista. :-D

suiza

• Profiili
« Vastaus #48 : Heinäkuu 18, 2006, 12:31:44 »
Merkki vieheet kalliita,muut halpoja

niimpä... rapala, kuusamo, nils master ynms..
kalastus pidentää ikää

puolisukeltaja6

• MSN Messenger  - nokkaposti@hotmail.com
    • Profiili
    • HeQ:n kalastussivu
    • Sähköposti
« Vastaus #49 : Heinäkuu 19, 2006, 00:06:02 »
Eivät oikeastaan, kuvitelkaapa jos ne maksaisivat paljonkin enemmän. Esim. Ennenaikaanhan virkistyskalastus oli vain rikkaiden aatelisherrojen harrastus, tavalliset juntit käyttivät ehkä verkkoja saadakseen jotain syödäkseen. Ja kuvitelkaapa jos laatu olisi samaa kuin omatekemissä vaapuissa (ainakin itselläni): Yhden yli 1kg kalan jälkeen se on entinen. Kuvitelkaap kuinka kestäviksi nykytekniikka on saanut esim. Rapalan vaaput.

Itse olen valmis silloin tällöin maksamaan 10€ vaapusta. Enemmän huoletta kelojen, siimojen, vapojen ja vapatelineiden hinnat.

mahannus

• Profiili
« Vastaus #50 : Elokuu 03, 2006, 12:10:22 »
Rapalat on kyllä aika kalliita, mutta Ei millään Stormeilla kyllä kalaa tule.

ja tuo väite että stormeilla ei tule kalaa on kyllä tuulesta temmattu, ainakin täällä oulunseudulla storm thundercrackin se isompi malli on kaikista parasta mitä hauelle voi 3-6m veteen tarjota, viimereissullakin oli kolmessa vavassa yhtä aikaa hake kiinni ja suurin oli 5kg, ei ole tullut kahteen kesään haukipyynnissä mitään muuta vaaappua uitettua kuin kyseistä kaikissa väreissä... tosi peto ainakin iijoelle.
parin tunnin uistelusessiossa järkiään on tullut jotain 5-10haukea ja kivan kokoisia.

Syvärisen risto

• Vieras
« Vastaus #51 : Toukokuu 23, 2018, 07:01:10 »
Lisättäköön että pitävätten merimetsoa käsintehtynä. Ainoa vaappu mitä ei ole käsin esim. Hiottu vaan karkee sorvin jälkikin näkyy...

matiashiiri

• Profiili
« Vastaus #52 : Marraskuu 05, 2018, 10:28:33 »
Omasta mielestäni eivät ole kalliita. Lähes kaikki lipat, vaaput yms. uistimet kestävät vuosia. Ei niitä tarvitse kokoajan olla uusimassa. Ja jos totta puhutaan niin ainakin omalla kohdalle tulee valittua melko usein samat uistimet mitä uittaa. Loppujen lopuksi tarvittavien/käytettävien uistimien määrä on aika pieni..
Edullinen kulutusluotto heti tilille.

jarihukka

• Profiili
« Vastaus #53 : Marraskuu 06, 2018, 14:02:21 »
Eivät ole liian kallita.  :-D Tietenkin jos jokainen uistin pitää löytyä pakista niin meneehän sitä rahaa. Itse pärjään muutamilla hyvillä vallan mainiosti.
Aloita remontti ja hae edullinen remonttilaina nyt!

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>