Chat

Kirjoittaja Aihe: Rauha maassa (osio 3)  (Luettu 2629 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jari Hämäläinen

• Profiili
    • Sähköposti
Rauha maassa (osio 3)
« : Heinäkuu 23, 2018, 19:41:07 »
No niin, pitääpäs laittaa nyt omat mielipiteetkin näihin muutamiin käsiteltyihin asioihin.
Otetaan tuo ekaksi esille aihe, voittajan valinta, siinä kyllä olen 100% samaa mieltä kuin Tiikeri2
voi katsoa edellisistä rauha maahan osioista.

sitten mennäänkin tuohon adminin nick käytäntöön, eli kun tullaan "Salanimellä" serverille.
Itse kun olen töissä, niin välillä käyn katsomassa serverilläni onko mitään tapahtumaa, no tuollainen kerta
tulee mieleen kun menin serverilleni nickillä sinappisilli, siellä oli 5 pelaajaa, 2 tyyppiä haukkui yhtä tyyppiä
vitun kusipää, saatanan huora, ja kaikkia muutakin "kivaa".  kun oli päässyt perille asiasta, niin kirjoitin chattiin että rauhoitukaas pikkaisen, niin kas kummaa, sieltähän tuli heti vastaus, mitä vittua sinä siinä urputat, kirjoitin komennon /admin ( salasana) ja niin tyyppi katosi serveriltä,

ja tottahan toki tämä hänen kaverinsa alkoi tiedustelemaan miksi tuo hänen kaverinsa ipe potkittiin pois, no kerroin syyn, samalla kirjoitin jo komennon /kick (pelaajanumero) 999min, koska arvasin että kohta tulee paskaa tuutin täydeltä, (ja niinhän sitä tulikin) heti kun tuli teksti näkyviin painoin entteriä (ei päässyt karkuun)
Jos olisi ollut omalla nickillä/tagilla, niin homma olisi saattanut rauhoittua, mutta perusongelma ei olisi kadonnut, ei pelaajien käyttäytyminen saa olla siitä kiinni onko admin/host paikalla vai ei.

Sitten vielä yksi jutti mikä pisti silmään, oli körmyn juttu noista asiattomista nickeistä niinkuin esimerkiksi syyläkyrpä, jos minä havaitsen omilla servereilläni tuollaisen nickin siitä heilahtaa ihan automaattisesti 99999 bannit,
olen myös ohjeistanut kaikkia admineitani toimimaan niin, ja jos nyt sattuisi että serverilläni olisi paikalla 1-10 adminia pilkillä, ja samalla jäällä olisi tuo Syyläkyrpä jäällä, niin kyllä adminit joutuisi puhutteluun.
Tämän voi helposti perustella vaikka näin, meilläkin käy serverillä pelailemassa sen niminen tyttö kuin sofia, hänellä ikää 7v, ja hänen iskänsä poikkeaa välillä myös pelaamassa, niin eihän yksikään täysjärkinen host voi tuollaisia nickejä hyväksyä, eikä kyllä propilkin imago tuosta ainakaan nouse.
vaikka tykkäänkin tästä pelistä, niin jos vaikka pelintekiä alkaisi minua tuossa pakottamaan että pitää varoittaa ekaksi, ennenkun bannit, niin takaan ja alleviivaan että minun koneilla ei pyörisi enään yhtään propilkin serveriä.

Tiikeri2

• Thunduri Thaigörr!2
  • joskus sokeakin kalastaja löytää kalan
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Rauha maassa (osio 3)
« Vastaus #1 : Heinäkuu 23, 2018, 20:02:56 »
++++ Jari :-)

Jari Hämäläinen

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Heinäkuu 24, 2018, 08:05:12 »
Ilmeisesti tämä on sinun eikä suinkaan Team Hurrikaanejen virallinen kannanotto. kun katselin noita sinun kommentejasi (osiossa 1) niin jollakin tapaa en ole edes yllättynyt, tästä ulostulosta,
en vain ymmärrä sinua, ei kauankaa kun laitoit minulle yksityisviestiä, missä pyysit että lopettaisimme tämän "huonon" komminikoinnin, muistaakseni vastasin, että ei minulla ole sinua mitään vastaa, mutta näyttäis siltä että sinä se vaan jaksat. olet kyllä erikoinen tyyppi. ja ikävää on se että kun näitä kommenteja kirjoittelet, kellonaika on aina pikkaisen erikoinen, nyttenkin klo 00.48.

mitä tulee tuohon että heikki sulki tuon (osio 1), se oli heikin päätös, ja ymmärrän heikkiä siinäkin hyvin, koska siinä alkoi kommentit järjettömän henkilökohtaisiksi, eli suoraan sanottu toisten pelaajien mollaaminen. mitä tulee taas (osio 2), viimeinen kommetti oli muistaakseni Mikolta. Mikko oli keskusteluista ihan tyytyväinen

Korpelannapakymppi10(C

• Salmelaisen kujanjuoksu
  • Muut tekee mitä osaa..hitsari mitä haluaa
    • Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 24, 2018, 12:05:15 »
TH virallista kannan ottoa eioo tänne tullu Ei. Mutta välillä kyllä näyttää siltä että käistä pittäi pitäs neuvoa jopa omaa porukkaa.Aivan perätöntä soopaa ja paskan jauhamisen ilolla ei kannata kovin harrastella. 

Mutta sanottakoon nyt tähän väliin ...itse en suosi moista: kyseen alaiset nickit . Toisten haukkumiset  loukkaamiset joutava kiroileminen(sattuuhan sitä..muttei kokoajan voi vahingossakaan kirota)jne ....riippunee tilanteesta lähteekö varotuksella mutella vai suoraan kikillä..pitkälti minun neuvojen mukaan se ankan poikakin adminoi..ja olen myös hurrikaaneja ohjeistanut. Tietenkään jos hostin säännöissä on mitä on niin ei voi toiseen oppinut admini omia sääntöjä käyttää. Mutta näyttää siltä että rauhottunu meno  melko paljon viimesen parin vuoden aikana kuitenkin. Eipä tässä mitää sen suurempia ...kireitä👍

hauen leuka

• Vexxi Taipale Haavimies jumalan armosta
  • Global Moderator
  • Tsepa böijaa, mut ei spragaa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Heinäkuu 24, 2018, 12:10:31 »
Tämänkin ketjun tarinat olisi aivan hyvin voinnut jatkaa edellisen loppuun,joten tämän asian veivaaminen voisi sitten loppua tähän ketjuun.

Pari asiaa adminien käyttäytymisestä.

Sitä en itse ymmärrä mikä hinku on admineilla päästä näyttämään omaa "valtaansa" potkimalla väkeä servuilta pihalle kielenkäytön takia kun meillä on loistava MUTE toiminto.Ensiksi ohjeistus kielen käytöstä,ja jos se ei auta niin mieluummin mute kuin kick.Siinä kaveri saa jatkaa pelaamista ja ei jatka häiriköintiä ainakaan verbaalisesti.

Mitä sitten tulee pelaaja nimiin niin sen suhteen olen kanssa tiukoilla linjoilla,että jos asiasta huomautetaan ja kaveri ei mene vaihtamaan nikkiä niin silloin bannivasara heilumaan.Mutta asiasta pitää aina sanoa ennenkuin on jo lentänyt pihalla!

T:hauen leuka

Tonza_888 (A)

• Grinder
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Heinäkuu 24, 2018, 12:13:39 »
Tämänkin ketjun tarinat olisi aivan hyvin voinnut jatkaa edellisen loppuun,joten tämän asian veivaaminen voisi sitten loppua tähän ketjuun.

Pari asiaa adminien käyttäytymisestä.

Sitä en itse ymmärrä mikä hinku on admineilla päästä näyttämään omaa "valtaansa" potkimalla väkeä servuilta pihalle kielenkäytön takia kun meillä on loistava MUTE toiminto.Ensiksi ohjeistus kielen käytöstä,ja jos se ei auta niin mieluummin mute kuin kick.Siinä kaveri saa jatkaa pelaamista ja ei jatka häiriköintiä ainakaan verbaalisesti.

Mitä sitten tulee pelaaja nimiin niin sen suhteen olen kanssa tiukoilla linjoilla,että jos asiasta huomautetaan ja kaveri ei mene vaihtamaan nikkiä niin silloin bannivasara heilumaan.Mutta asiasta pitää aina sanoa ennenkuin on jo lentänyt pihalla!

T:hauen leuka

Tismalleen samaa mieltä. Ei lisättävää eikä poistettavaa. Viimeinen lause ennen kaikkea...Sama taisi tulla mainittua useamminkin eri ketjussa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2018, 13:05:59 kirjoittanut Tonza_888 (A) »
Keep going and never stop...

Jari Hämäläinen

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Heinäkuu 24, 2018, 16:48:41 »
minun puolestani tämän voi poistaa kokonaan kalassa.netistä, siis tämä osio 3, eli ei tarvitsee edes lukita.

Tiikeri2

• Thunduri Thaigörr!2
  • joskus sokeakin kalastaja löytää kalan
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Heinäkuu 24, 2018, 20:27:24 »
Laitampa tähän ohjeistuksen mikä on Heikin.
Ohjeita pelaajille ja admineille
Älä käytä sopimatonta nikkiä, epäsiveelliset, rasistiset, julkisten nimet jne. johtavat varoitukseen ja pyyntöön nikin vaihtamisesta. Hyvä nikki on esim. oma nimi (-heikki-)
Nikkinä ei myös käy kirosanat, myös tiimitagi pitää olla sopiva, esim. [TKN] maatunnuksena vain oma maa, esim. [FI] tai [FIN], ei mitään olemattomia maatunnuksia.
Opettele perusasiat ennen verkkopeliin tulemista, hyvät käytöstavat myös.
Yleensä kyselyihin millä tulee ei saa vastausta, toki joskus voi neuvoja saadakkin.
Älä ilmoita jokaista saamaasi kalaa, perussääntö: yli 100g kiisket ja yli kiloiset muut kalat voi jo kertoakkin.
Keskustelussa tulee olla kohtelias toisille pelaajille, kaikenlainen toisen pelaajan morkkaaminen on kiellettyä.
Peliä valvovat host, adminit ja web-admin. Heillä on mahdollisuus mykistää pelaaja /mute N, poistaa pelaaja /kick N, laittaa taukoja /timer N, vaihtaa vesistöjä /lake ja pelimuotoa /game.

Tiikerin kommentti tästä eteenpäin: Jos ohjeistuksessa lukee elä käytä sopimatonta nickiä..miksi jonkun konkarin pitää se tehdä tahallaan..ns. huumorina? Ollaan kyllä valittamassa banneista, mutta itse toimitaan niin että banni kuuluisi tulla.  Sitten pitää huomautella...voi hyvä konkari  ..voisitko nickin vaihtaa. Eli eikö olisi helpointa, jos ne jotka tuntee säännöt ..myös itse niitä noudattaisi. Oma tapani hyvin sen kaltainen kuin Hauenleuka tuossa ilmaisi. Pyydän vaihtaan..jos vastaus pään aukomista niin banni.
En myöskään ymmärrä jatkuvaa kommentointia ..miksi adminien täytyy käyttää jotain valtaansa? Minusta adminin olo ei perustu mihinkään valtaan..eikä sitä adminit käytä yleensä. Ainoastaan pyrkivät pitämään servun asiallisena ja tarjoamaan mielekkyyttä voittajan valinnalla.
Mielestäni tässä vaan halutaan haukkua admineita, mutta ei haluta katsoa oman puseron alle. Toki noin voi myöls kiillottaa omaa statustaan...jos se ei pilkkimällä nouse. Mielestäni admin ei ole paholainen joka pilaa pelin.Eli jospa kaikki otettaisiin omalta osalta nuo Heikin ohjeet käyttöön, niin luulen ettei tästä tarvii kenenkään jauhaa. Ei tässä kukaan ole sen enempää oikeassa.. vaan luulen että kaikki haluavat , että hieno peli saa mahdollisuuden tarjota viihdettä kaikille. Olisi hyvä, jos jokainen kunnioittais toistaan ja lopettaisi tämän sormella osoittelun. Joskus olisi yhtä asiallista antaa positiivista palautetta jatkuvien haukkumisten sijaan. Jos 95% on tyytyväisiä, niin onko sen 5% oikeus yrittää hallita ja haukkua admineita joihin 95% on tyytyväisiä.

KuKa

• Profiili
    • Maalauksia, piirustuksia, valokuvia
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Heinäkuu 25, 2018, 16:16:08 »
Niiltä osin kuin julkisella on ollut meikäläisen hostia, niin kaikki on ilmeisesti admineilla mennyt hyvin, kun minun korviini ei ole valituksia kuulunut... Juurikin. Valitukset adminien toiminnasta pitää osoittaa hostille...,  joka tarpeen tullen tutkailee tekstilogia..., mutta muiden hosteillakin pelaillessa kaikki on pääosin ok, kun keskittyy olennaiseen eli pilkkimiseen ja jättää turhan riitelyn ja haistattelun pois... Olen Hämäläisen kanssa samaa mieltä, että nuo "visvasyylä"-tvst. nickeillä pilkkimisharrastuksen pariin tulevat, voi heittää ilman varoituksia pois, mutta bannia, kickiä ilman varoituksia en kyllä laittaisi 999999:ksi, koska pitää antaa mahdollisuutta keksiä parempi nick, ja kokeilla liittymistä uudelleen... Samoin tuo Hauen leuan puhuma mutetus on hyvä keino hiljentää häiriköt..., tätä olen käyttänytkin paljon aikanaan..., hostin ominaisuuudessa.
Lopultakin aika rauhallisia pilkinuitteluja tässä on viime vuosina ollut... Toki aina joku joutuu tarpeettomasti silmätikuksi...nimiä mainitsematta..., itsekin - aiheellisemmin kylläkin...
Nautiskellaan. Ei tässä kaikkiin pikkujuttuihin kannata tarttua, vaan rentoa pilkkimistä ilman tarpeettomia riitelyjä. Eipä tässä muuta. Jatkakaa.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #9 : Heinäkuu 26, 2018, 21:08:16 »
Alkaa vaikuttaa siltä, että jonkinlainen "vote-kick" toiminto pitää tehdä peliin mukaan..?
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

mianka

• Säätäjä-ässä säätämässä
    • Profiili
« Vastaus #10 : Heinäkuu 27, 2018, 12:42:49 »
Mikko, älkää lähtekö vote-kick hommaan mukaan.
Siitä vasta soppa tulee, kun jengi alkaa huvikseen vote-kickailemaan.
Nimim. on tullut nähtyä muissa peleissä. Tai sitten se pitää olla jotenkin
todella hyvin suunniteltu ja toteutettu (sellaista en ole nähnyt).

Mun kannanotto asiaan on se, että jokainen hosti määrää oman
serverinsä toiminnasta ja säännöistä. Jossei säännöt kelpaa, niin
ei siellä tarvitse pelata. Itse vältän sellaisia servereitä, joiden
sääntöjen, adminien tai muun toiminnan kanssa en ole yhtä mieltä.
Niin helppoa se on. Ei pidä tehdä asioista isompia kuin ne ovat.

Kyllä mulle ainakin servereitä on löytynyt pelattavaksi. Ja jollei
jostakin syystä nyt sitten sattuisikaan löytymään, niin pelaan sitten
yksinpeliä tai olen pelaamatta. Ei se maailma siihen kaadu.

Ihmisiä ollaan kaikki ja virheitä sattuu ja niistä toivon mukaan opitaan.
Tämä kun muistettaisiin kaikki, niin ehkä maailma olisi parempi paikka.

Tämän enempää en halua asiaan sekaantua.

Korpelannapakymppi10(C

• Salmelaisen kujanjuoksu
  • Muut tekee mitä osaa..hitsari mitä haluaa
    • Profiili
« Vastaus #11 : Heinäkuu 27, 2018, 15:33:57 »
Samaa mieltä miankan kans

Jari Hämäläinen

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Heinäkuu 27, 2018, 16:51:55 »
Samaa mieltä kuin mianka & Korpela10,  tuota vote voisi kyllä suunnitella tuohon järvien vaihtoon, mutta luonnollisesti hosti saisi päättää onko vote käytössä  ( eli vaikka rasti ruutuun ).
perustelut tuolla on aika selkeät. jos nyt olet vaikka minun serverillä yksiksesi, ja minä olen antanut votetukseen luvan. hän voisi pelata silloin sitä järveä mikä on hänen mielestä kiinnostava..
tuo antaisi pelaajille mahdollisuuden treenata vaikka joitain mappeja, itse ainakin pitäisin tuota aamut/päivät päällä kaikilla servereilläni. illat sitten kun porukkaa paljon voisin siirtyä taas manuaaliseen (esim: voittajan valinnalla)

mianka

• Säätäjä-ässä säätämässä
    • Profiili
« Vastaus #13 : Heinäkuu 28, 2018, 18:08:33 »
Joo, tuohon mappivalintaan tuo äänestysmahdollisuus voisi olla ihan hyvä.
Se ainakin aikoinaan toimi ihan hyvin yhdessä toisessa pelissä, jota joskus
10 vuotta sitten pelailin.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>