Chat

Kirjoittaja Aihe: 2017-2018 - Pelaajien oma avautumis, haaveilu ja "idea" nurkkaus. Sana on vapaa  (Luettu 947 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

huju

• Elämäntapa herkkis
    • Profiili
Ajattelin laittaa tälle kamalle oman kivan pikku topicin. Jos jotain mielessä tai sydämellä nii tänne saa vapaaasti raapustaa aatoksiaan ja kaikkee muuta aiheeseen liittyvää kreisii tarinaa. Pysytään kuintekin asia linjalla :x

Äkkäsin vasta tänään tämän tulevan SM-mittelön topicin. Jännityksellä avasin ja rullasin hirveetä kyytiä säännöt osioon. Salaa toivoin, että oltaisi palattu tähän vanhaan 10vs10 systeemiin jossa 2 tiimi kerrallaan ottaa kisaa kairauksien tiheydestä  :-D Olin myös pyörittänyt mielessä variaatiota tähän 3 tiimin seikkailu systeemiin. Jos olisin nähnyt siellä 5vs5vs5 jää kokoonpanon niin olisin innostunut niin että olisin perustanut oman tiimin! 6vs6vs6 olis mennyt harkintaan ja arvon tiimi kaaverini olisivat joutuneet kuuntelemaan meikäläisen kerjäystä ja kiristystä että tonne on päästävä. Pilvilinnani siivilöitiin aika nopeesti kun huomasin sen edelleen olevan 8vs8vs8 systeemi. Ikävä kyllä en lähde meidän tiimiä tuonne edustamaa.. Olen hyvin kranttu ihminen ja ahdistun väkijoukoissa. Lisäksi minulla on aina täysillä hosteilla sellanen tunne kun pelaisimme suurin kala kisaa jollain uudela systeemillä. Olen pahoillani tästä vuodatukseta ja en itke enempää.

En lue kalanettiä juuri koskaan ja ylesillä en kykene pilkkimään. Näistä syistä minulla on mennyt nuo SM-liigan alotukset/suunnitelut/YMS täysin ohi. Ehkä parempi näin ettei mun haave toteutunut. Kauhee ressi olis tullut. Ensi vuonna uusi yritys ja ehä näihin joskus joku muutos vielä tulee. Sitä odotellessa. Harmikseni viime vuonna myös euroopan liigan toinen turnaus oli muutettu just tälle kyseiselle 8vs8vs8 ratkaisulle. Jätin väliin ja pilkkikausi loppui aika lyhyeen. Tosin pelattiiin Kharonin kanssa iso-söimi noi viisi kertaa loppu talven aikana. Jostain syystä meidän tiimiläiset eivät tykkää tuosta uudesta systeemistä. Mutta olemme vain 1 tiimi. Kiva jos valtaosa porukasta pytyy kisoista nuttimaan. "Jos ei dikkaa, ei ole pakko osallistua" - Katsellaan mihin suuntaan vuodet peliä ja pelaajakuntaa työntävät.

Menee jo vähän ohi aiheesta mutta toivon koko sydämetäni että se eurooppa cup on muutettu takaisin normaaliksi. Otin kyseisen eurooppaa cup muutoksen todela raskaasti . Kaikki vanhan hyvän systeemin fanit: Peukut pystyyn.

nm. Kerran ku häivää 40-0 niin paluuta normaaliin elämään ei tule tapahtumaan  :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2017, 18:18:56 kirjoittanut huju »
40-0 tappio valvottaa edelleen

hauen leuka

• Vexxi Taipale Haavimies jumalan armosta
  • Global Moderator
  • Tsepa böijaa, mut ei spragaa
    • Profiili
    • Sähköposti
Tällänen topickihan on hieno olemassaan kunhan muistetaan pysyä asialinjalla.Jatkoajan vittu kun vituttaa jne...mutta sitten muutama sananen itseltänikin asiasta,asian vierestä,historiasta ja tulevasta.

Reilu kaksi vuotta sitten Salkki ja muutama muu alkoi ideoimaan josko saataisiin maailman parhaalle pilkkipelille jälleen pystyyn arvoisensa kilpailu.Yksi asia johti toiseen,toinen kolmanteen ja Mikon suostumuksella saatiin jälleen pystyyn turnaus joka kantaa arvoistaan nimeä SM-Liiga.Tuon hetken edeltäviin tapahtumiin ei ole syytä puuttua enään,sillä se on varmasti vieläkin monilla muistissa verkkokalvoillaan kun sulkevat silmänsä.Oltiin siirrytty pro pilkissä uuteen aikakauteen.

ProPilkissä siirryttiin 2.0 aikakauteen aivan uusin säännöin edellisiin turnauksiin verrattuna.Veto vastuu siirtyi Salkille ja allekirjoittaneelle.Se pitää heti muistuttaa ettei tarkoitus ollut kuin hoitaa SM-Liigaa vuoden verran ja saada se takasin pystyyn.Suurin muutoksista olikin kolmen joukkueen pelattaviin vesistöihin ( 8 pelaajaa joukkueesta).Valinta oli näin jälkikäteen mielestäni oivallinen ns.lokkimisen hävitessä minimiin aikaisempiin aikoihin verrattuna.Sen lisäksi jokainen joukkue sai valita oman pelattavan mapin.Siinä kylläkin matkittiin suuren ja mahtavan itänaapurin järjestämiä turnauksia,mutta varsin toimivasti.Mielestäni tuo toimii hyvin vielä tänä vuonnakin.

Liekö menneellä ollut asialla tekemisensä,mutta pelaajien ja joukkueitten määrä oli jossei nyt romahtanut niin tippunut ainakin.Sen johdosta oltiin pakotettu pelaamaan pelit 8 pelaajalla että joukkueita saataisiin edes sen verran mukaan jotta voitaisiin puhua SM-Liigasta eikä suuremmasta turnauksesta joukkueiden kesken.Liiga saatiin pelattua loppuun ja joukkueet löysivät oman oikeutetun sijoituksensa kuten pitkissä sarjoissa/liigoissa on tapana.Saat juurikin sen mitä ansaitset.

Jos ensimmäinen kauden suunnitteluun ja sääntöjen toteutukseen kulutettiin aikaa,vaivaa,hikeä ja kyyneleitä niin toinen vuosi olikin jo edessä ja liiga alkamassa.Kesä meni nopeasti ja yhtäkkiä oli tilanne se että jotain tarttis tehrä.Ajatus oli se että  menihän se viime vuonnakin niin josko sen hoitaisi vielä uudestaan.

Rutinaa,kitinää ja valivali valitusta sitä on tässä hommassa piisannut.Olo on välillä kuin olisi Spede kaitsemassa pikku poikia hiekkalaatikolla.Ne on kuitenkin ne 4,5 ja 6 poijaat jotka kaikki haluavat syödä supermies lautaselta.Tässä tapauksessa on apunani ollut suurin mahdollinen valttikortti nimittäin SÄÄNNÖT.On ne ollut hyvät tai huonot niin niistä pitämällä kiinni on aina pärjännyt  kädenväännöissä.Samaa suosittelen sille joka tulevaisuudessa ottaa homman haltuunsa.

Toinen kausi loppuun.Sijoitukset selvillä ja suuri huokaus....Se oli siinä!

Nykyhetkeen tai hyvinkin varhaiseen lähihistoriaan:Tänä vuonna en muuten tee sitä virhettä että kaikki jää viime tippaan vaan laitan asian ajoissa vireille että kuka tulee ja ottaa SM-Liigan vetovastuun hoitaakseen.Arvasit varmasti ihan oikein tasan 0kpl halukkaita.Ei viestin viestiä.Voi perkeleen perkele näinkö tässä taas käy.Mielessäni käy ajatus,että stn jää vielä maailman parhaan pilkkipelin perustaja maan liiga pelaamatta jos en sitä sitten taas hoida.Viesti sitten sinne ja tänne puhelu tonne ja tuonne ja liigan toimijat ovat jälleen näyttäneet uskollisuutensa tätä loistavaa peliä kohtaan ja tulevat apuun.Heille kaikille ISO KIITOS JA KUMARRUS.Ilman teitä olisi liigat jäänneet pelaamatta.

Kuten varmaan arvaatte nyt on sitten käynnissä omaltaosaltani viimeinen kausi liigan johdossa.SM-Liiga on nyt saannut jatkumon ja viestikapula siirtyy eteenpäin.Näin ainakin toivon.Se mihin suuntaan tuleva vetäjä haluaa liigaa viedä on täysin hänen päätöksessään.Omaltaosaltani tulen antamaan tukeni tuleville liigoille oli ne sitten missä muodossa tahansa ja kenties vaikka hujun vetämänä :)

t:hauen leuka

KuKa

• Profiili
    • Maalauksia, piirustuksia, valokuvia
    • Sähköposti
Eipä mitään. Kiitos kaikille aktiiveille, jotka muiden valituksista huolimatta olette vetäneet niin liigaa kuin muitakin aktiivisia asioita propilkin ympärillä... Meiltä passiivisemmilta väliin unohtuu se kaikki mikä siellä taustalla on, ja siksi juurikin moni taho ja henkilö siellä taustalla ansaitisi enemmänkin kiitosta. Aina huomataan, jos jokin asia menee vikaan, mutta unohdetaan kiittää kun kaikki sujuu kitkatta ja ongelmitta... Siltä se näyttää. Mutta se  että joku sujuu kitkatta ja ulospäin vaivattomannäköisesti, on joidenkin harvojen aktiivien aherruksen tulosta. Se monilta unohtuu, ja sitten valitetaan ja itketään jos vähänkin mukamas syytä löytyy...
Itseltäni lähtee suuri kiitos pelin tiimoilla ja sen sitä eteenpäin vievinä voimina oleville aktiiveille, vaikka usein, lähes aina, itsekin passivisena valittajan roolissa olijana olenkin.... Kiitetään silloin kun aihetta on, ja jätetään se valittaminen vähemmälle. Hä? Lässytystä jonkun mielestä. Ok. Katso peiliin? Oletko valittaja vai hommaa etenpäin vievä voima? Nyt on kyse Suomen parhaasta pelistä.
Öitä

T. KuKa

Merja Memmu Kukkola

• Perheellinen propilkkiin hurahtanut *tuplamummo*
    • Profiili
    • Sähköposti
Aamuyötä kanssapilkkijät!
Meikäläinen vihreänä mukana propilkin ihmeellisessä maailmassa ja koitan jollain tasolla hahmottaa mitä pelissä on ollut ja mahdollisesti tulee olemaan.

Itse annan heti kärkeen kehuja ja kiitosta pelin suunnittelijoille upeasta työstä pelin eteen! Kiitän myös kaikkia hosteja jotka mahdollistavat pelaamisen julkisilla servuilla.

Valtavasti on tapahtunut ja tapahtuu ennen sitä kun minä painan napista itseni peliin joten suuri kiitos heille joille se kuuluu.

Peli on sopivasti haastava ja tiimit sekä liiga tuovat oman suolan peleihin,itse vasta opiskelen tätä kaikkea ja seuraan tapahtumia aloittelijan silmin. Pohdin mielessäni sääntöjä ja niiden toteuttamisia ..

Peliyhteisössä tuntuu olevan monenlaista tiimiä ja toimijaa,joukkoon sopeutuminen vaatii varmaan oman aikansa 😊 ja pitää opetella näitä tapoja/termejä liittyen peliin jne. Mukavasti sitä on saanut apua ja jeesiä jonka kautta oma osaaminen kehittynyt mukavasti.

Aika näyttää mihin asti oma kiinnostus ja osaaminen tässä pelissä sitten johtaa?! Mielenkiinnolla mukana liigassa ja katse tulevaisuudessa pelien suhteen. Mukava tämä idea topit,ehkä sitä jossain vaiheessa sitten avautuu enemmän monestakin asiasta,jätän jotain seuraavaan kertaan.

Korpelannapakymppi10(C

• Salmelaisen kujanjuoksu
  • Muut tekee mitä osaa..hitsari mitä haluaa
    • Profiili
Päivät! Ihan tähän alkuun kiitän procyonin koko organisaatiota pitkästä työstä pro pilkin eteen. Tosiaan tää on paras peli mitä nykyajassa on(jospa ne marssissakin pelaa😂) . Kenenkään ei pidä millään taholla moittia peliä tai pelin (en tunne termejä mutta ymmärrystä..) ominaisuuksia. Kaikilla tulee virheitä niin arjessa kuin arjen askareissa ja nämä askareet on juurikin työtä mitä itse kukin teemme tämän yhteiskunnan eteen. Elikkäs jos tässä hienossa pelissä on jokin juttu mikä ei toimi niin sehän ei tarkota millään tavalla sitä että peli olisi täysi paska..kenenkään ei siihen pidä tarttua nyrkein..ottaa ruusun käteen ja ojentaa sitä oikealla tavalla asian omaisille. Pelin kehittäjät kehittää ja korjaa niin olkaamme hyvillä mielin eikä ruveta suolaa laittamaan haavaan. Emmehän me kukaan ole emmekä tule täydelliseksi niin hiotaan särmät yhdessä sileiksi 😊.

Semmonen asia mikä ihmetyttää juurikin pelin hetkellä..onko se kateutta? Onko se kettuilu? Uusia pelaajia ja tiimejä katsotaan liian ylhäältä. En minä eikä kukaan muukaan ole täydellinen että tarvitsee aukoa päätä tai ruveta isottelemaan jonkun virheestä tai erehdyksestä. Säännöt on aina säännöt ja niitä noudatetaa ja otetaan opiksi. Jos on nuori ja kokematon ja se tekee virheen joka ei tämän karun maailman rinnalla ole yhtään mitään.esim mappi karkas..väärä lähtöpaikka..oho olikin resultit päällä...mitä sitten? Siitä opimme. Olkaamme reiluja ja ymmärtäväisiä..juuri sinäkin olet ollu joskus aloittelia..jep sinäkin tehnyt virheitä..olet oppinut. Näihin sanoihin ..heips.
 kireitä siimoja kaikille ja hyvää henkeä😊 T. Korpelannapakymppi10(C [Team Hurrikaani]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2017, 12:25:01 kirjoittanut Korpelannapakymppi10(C »

huju

• Elämäntapa herkkis
    • Profiili

Kuten varmaan arvaatte nyt on sitten käynnissä omaltaosaltani viimeinen kausi liigan johdossa.SM-Liiga on nyt saannut jatkumon ja viestikapula siirtyy eteenpäin.Näin ainakin toivon.Se mihin suuntaan tuleva vetäjä haluaa liigaa viedä on täysin hänen päätöksessään.Omaltaosaltani tulen antamaan tukeni tuleville liigoille oli ne sitten missä muodossa tahansa ja kenties vaikka hujun vetämänä :)

Kuten ekassa postissani sanoin: Kiva jos valtaosa porukasta pystyy kisoista nuttimaan. "Jos ei dikkaa, ei ole pakko osallistua" en pidä tuosta uudesta systeemistä. Se on vain minun mielipiteeni. Varmasti valtaosa on ihan mehuissan tästä systeemistä ja on vain hyvä asia, että jotkut jaksaa puuhastella liigoja irl kiireidensä keskellä. GRT siitä. Olisi kurjaa jos kaikki suomi tiimit joutuisivat koko syksy/talvi kauden ajan pilkkimään omissa pikku porukoissa tai yleisillä hosteila. Arvostan teitä jotka jaksavat yhteistä kivaa järjestää. Minusta ei tuohon olisi. Poikkeuksena se jos eurooppa cupin yms järjestäjät heittäsivät hanskat tiskiin :D Siinä tapauksessa saattaisin harkita osallistuvani jonkunlaisen liigan järjestelyyn. Yksin en siihen pystyisi. Sen myönnän laiskana ihmisenä :( Rakastan kyseistä liigaa sen takia kun siellä keskitytään olennaiseen. Eli pilkkimiseen. Olen noita kotimaan liigoja jokusen pelannut ja havainnut että itse pelit ovat vain noin 50% kokonaisuudesta. Riitely, "jälkipeli" ja muu sikailu ovat sitten se toinen puolikas. Pelaamisen pitäisi olla mukavaa ja ainakin itse poistuin monista peleistä joko nauraen tai huuli pyöreänä. Tällä en tarkoita liigan vetäjiä tai sääntöjä vaan ihan tavallisia rivipelajia. Alotus postini ei pitänyt olla avautumis viesti :o Kuhan kerroin omista haaveistani ja perustelin miksi ei suomi liigat tällä hetkellä nappaa. Lisäksi halusin kuulla muiden näkemyksiä asiasata ja kenties saada uusia ajattelu malleja.

Toivon että porukka pysyy uskollisena tälle pelille, saadan uusia pelaajia ja vanhat starat jaksaa olla aktiivisia.
Kaikkea hyvää! Cheers

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2017, 13:10:56 kirjoittanut huju »
40-0 tappio valvottaa edelleen

Kharon1

• Profiili
    • Sähköposti
Hyvä ketju Huju =). Pakko kirjoittaa vähän omiakin mielipiteitä ja ajatuksia.

Viime kauden lopulla heitin ilmaan ajatuksen jääkiekkoliigan kaltaisesta SM-liigasta, alkukausi kaikilla joukkueilla ja kevättalven kierroksille parhaat... no se tietenkin vaatisi melkoista sitoutumista asiaan liigan vetäjältä/vetäjiltä.

Itse pidin hostia pari kautta listalla 24/7 -tyyliin ja olin myös mukana kahdella edeltävällä kaudella hostina SM-liigassa, henkilökohtaisissa SM-mittelöissä ja MM kisoissa mutta nyt en ole ilmoittautunut vapaaehtoiseksi mihinkään. Miksi? Kuulin huhupuheista joita minusta joku katsoo asiakseen levittää pilkin puitteissa =(, toki ne jotka 'tuntevat' minut tietävät että jutuissa ei ole mitään perää, mutta eihän tuo ole kovin mieltäylentävää. Minusta olisi ihan OK jos VAIN 'kiittämättömyys olisi maailman palkka', mutta jos se ei riitä ja on pakko mustamaalata niitä jotka viitsivät edes jotain tehdä asian eteen, niin minulle riittivät nämä vapehtoishommat.
Eli pilkkiminen jatkuu vain oman tiimin treenejä hostatessa ja oman (tietysti maailman parhaan =) ) tiimin kisoissa Euroopa-cupissa.

Ps. Mietin kolmion muotoista jääkiekkokaukaloa ja kolmea joukuetta jäällä =D. Ja Hauenleuka - kun Särkijärvellä tai Telkällä on 24 henkeä jäällä niin väistämättä lokittaminen on minimaalista =D.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2017, 14:01:19 kirjoittanut Kharon1 »

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • Profiili
    • Sähköposti
Itse nautin jopa enemmän, kun on jää täynnä porukkaa. Tulee oikeasti pilkkimisen meininkiä ja tunnelmaa. Sen takia olenkin tykästynyt polskien jokailtaisiin kairausfestivaaleihin. Hulluja ukkoja muuten nuo puolalaiset, joka ikinen päivä on turnetta oli kesä tai talvi, ja hostikin yleensä täynnä :-o

Korpelannapakymppi10(C

• Salmelaisen kujanjuoksu
  • Muut tekee mitä osaa..hitsari mitä haluaa
    • Profiili
Vähän tuohon lokkimiseen. Sitä nyt mitä kaksi liiga kautta olen mukana ollut niin todella vähän ollut. Joitain yksittäisiä huomautuksia mutta nehän asiaan kuuluu. Sitten se että jos on väljää jäällä niin siinähän välittömästi voittaja selviää..paikkoja joista paljon kalaa tulee on heti täynnä ja kaikki sen tietää että mitä vähemmän porukkaa sitä enemmän kalaa. Haaste nousee kun on porukkaa ja lähdössä epäonnistuminen korostuu jolloin paikka johon haluais tulee menetetyksi ja tässä kohtaa nousee esiin taitavan pilkkiän rooli..etsiä kala sieltä missä eioo pilkkiöitä. No minun mielipiteitä:) sm liiga   hyvin mennyt ja hyvällä linjalla jatketaan.

Holssi

• Tu(r)skan pamputtaja
    • MSN Messenger  - holssi1@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Itse lähtisin purkamaan purkamaan näitä liiga hommia siitä että ISO kiitos kaikille järjestäjille. On ollut ylä- ja alamäkiä mutta asiosta jollain tavalla aina selvitty vaikkei se aina ole kaikkia osapuolia miellyttänytkään mutta tuskinpa tässä yhteisössä ihan kaikkia voi säännöt yms. miellyttääkkään. Taitaa olla sula mahdottomuus. Aina niitä ns. "valittajia" löytyy mutta kai se kuuluu vaan jollain tavalla tähän kulttuuriin. Henk. koht sapettaa välillä kun pitää narista vaikka esim. säännöistä tai muusta liigaan liittyvästä mutta sitten kun kysellään liigan vetäjää ja avustajia siihen niin ollaan vaan ihan hiljaa. Hyvähän se on sitten arvostella muita kun ei itse viitsi mitään tehdä. Tiedän kaikilla ei todellakaan ole mahdollisuutta tai aikaa vetää liigaa (itseni mukaan lukien) mutta yritetään siihen hommaan joku saada. Nyt melkeen vuosi aikaa miettiä uusia kuvioita.

Iso kiitos nykyisille ja edellisille liigan vetäjille. Mukavaa on ollut. Yritetään saada homma jollain tavalla jatkumaan.

-Holssi

Se tapahtuu koska sen ei odoteta tapahtuvan. Se tapahtuu koska sen odotetaan tapahtuvan tai sitten se tapahtuu koska se vaan tapahtuu.

Tonzah

• perskutarallaa
    • Profiili
    • Sähköposti
Kyllähän se on totta, että liiganjärjestäjät yms.ovat ansainneet ison kiitoksen näiden vuosien aikaisesta toiminnasta. Onnellinen loppu on jokaisella kaudella ollut ja se on pääasia. Omalle kohdalle propilkki on merkannut paljon muutakin kuin pelkkää kalan kiskomista avannosta. Eräänä päivänä yleisellä hostilla tullut kutsu tiimiin muutti vuosia pysyvästi,enkä koskaan muuttaisi niitä asioita. Tiimipelaaminen on antanut mahdollisuuden tutustua uusiin ihmisiin ja jopa elinikäisiin ystäviin. Propilkillä on sydämessäni korvaamaton paikka. Sitä paikkaa ei pysty mikään asia korvaamaan. Yhdessä pelaaminen on ollut huikeaa aikaa ja sille tulee varmasti jatkoa. Tiimipelaaminen on antanut myös mahdollisuuden tutustua omaan asenteeseen ja motivaatioon. Se on muuttanut ajatusmaailmaa hyvällä tavalla paremmaksi. En vaihtaisi nykyistä tiimiäni mihinkään muuhun. He ovat minulle ikuisia ystäviä.

Yhdessä hävitään ja yhdessä voitetaan.

-TZ

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>