Chat

Kirjoittaja Aihe: Pp2 serverin luominen ei onnistu.  (Luettu 1912 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Makkonen28

• Vieras
Pp2 serverin luominen ei onnistu.
« : Helmikuu 01, 2017, 18:30:50 »
Moro! En saa hostattua serveriä. Tulee vain että "lisääminen pelilistalle epäonnistui: yhteys ei onnistu ulkoapäin. (Palomuuri/reititin?)
Minulla on huawei E5186s-22a reititin. Jossa soneran liittymä, MUTTA ennekuin rupeatte sanomaan että "soneralla ei onnistu" niin sanon sen että minulla on soneralta tilattu ns. "Open gate" palvelu joka mahdollistaa kaksisuuntaisen internetyhteyden, eli niinsanotun open nat:in!

SJ

• Profiili
Vs: Pp2 serverin luominen ei onnistu.
« Vastaus #1 : Helmikuu 01, 2017, 18:45:50 »
Moro! En saa hostattua serveriä. Tulee vain että "lisääminen pelilistalle epäonnistui: yhteys ei onnistu ulkoapäin. (Palomuuri/reititin?)
Minulla on huawei E5186s-22a reititin. Jossa soneran liittymä, MUTTA ennekuin rupeatte sanomaan että "soneralla ei onnistu" niin sanon sen että minulla on soneralta tilattu ns. "Open gate" palvelu joka mahdollistaa kaksisuuntaisen internetyhteyden, eli niinsanotun open nat:in!
Niin se oli minullakin, eikä silti onnistunut.
SJ

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #2 : Helmikuu 01, 2017, 19:03:30 »
Mikä portti siellä on auki tätä liikennettä varten? Kokeilkaas muuttaa settings.datista tuo vastaavuus kohdilleen.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

SJ

• Profiili
« Vastaus #3 : Helmikuu 01, 2017, 19:36:38 »
Mikä portti siellä on auki tätä liikennettä varten? Kokeilkaas muuttaa settings.datista tuo vastaavuus kohdilleen.
Mulla oli 4500. Lisäksi kokeilin erilaisia variaatioita esim. 1000-5000.
Siis reitittimestä, en kokeillut datista, koska siellä muistaakseni tuo 4500.

PS. Ja on edelleen.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2017, 19:44:02 kirjoittanut SJ »
SJ

dx

• Profiili
« Vastaus #4 : Helmikuu 01, 2017, 23:57:18 »
Moro!
Yksi mahdollisuus on palomuuri sääntö.
- Jos saat lokin päälle, niin mahdollisuus seurata mihin tuo liikenne pysähtyy
- nat:tista tulee olla sääntö, joka päästää portin 4500 pelikoneen ip:lle
- jos koneesi käyttää dhcp-palvelinta (yleensä reitittimellä) saattaa koneen ip vaihtua, vaikka "lennossa",  jolloin se natin sääntö ei tietenkään toimi. Siis konelle kiinteä ip.
Sitten vaan kokeilemaan ja poistamalla sääntöjä hetkeksi käytöstä näet mikä liikenteen pysäyttää.
Tärkeää: Älä unohda palauttaa sääntöjä, koska ne ovat tarpeen, sillä yrittäjiä verkkoosi kyllä riittää. Kun teet reijän muuriisi sinun pitää ymmärtää sen vaikutus.
Oma palomuurini vaati "ammattiauttajan" toimia, enkä hetkeäkään epäröinyt pyytää ammattilaisen apua, vaikkakin jotain itsekin asiasta tiedän.
Perusjutuissa autan jos osaan. Ota yhteyttä vaikkapa yv:nä, mikäli arvelet voivani auttaa.
Hommassa on muutamia perusjuttuja, jotka on helppo tarkastaa.

Onnea kokeiluun -DX-
-DX- Siistit pelit

R.Nieminen

• Profiili
« Vastaus #5 : Helmikuu 02, 2017, 15:19:49 »
Niin se oli minullakin, eikä silti onnistunut.

Sinulla pitää laittaa virtuaalipalvelimeen propilkki2 ja sinne oman koneen ip ja portti asetukset oikein. (tämän teet oman reitittimen avaamalla asetukset ja siellä suojausvälilehti auki mistä löytyy virtuaalipalvelin)

Nimi
Nimi              WAN-portti   LAN IP-osoite        LAN-portti    Protokolla          Tila                 Valinnat
ProPilkki2        4500          192.168.8.100           4500        TCP/UDP          Käytössä        Muokkaa Poista

siinä miten omalla koneella

Makkonen28

• Vieras
« Vastaus #6 : Helmikuu 02, 2017, 15:34:03 »

Mistä löydän settings.dat? Minulla ei ole sitä missään propilkin tiedostoissa vaikka latasin propilkin uudelleen?

dx

• Profiili
« Vastaus #7 : Helmikuu 02, 2017, 16:20:39 »

Mistä löydän settings.dat? Minulla ei ole sitä missään propilkin tiedostoissa vaikka latasin propilkin uudelleen?

C:\ProgramData\Procyon\ProPilkki2\static
-DX- Siistit pelit

Makkonen28

• Vieras
« Vastaus #8 : Helmikuu 02, 2017, 16:35:39 »

Ei ole siellä propilkki2 kansiossa kun vain data, gfx, lakes, sfx, lueminut_p2_releasenotes, ogg_readme, propilkki2 sovellus, readme_p2_releasenotes, recmerger ja uninstall

R.Nieminen

• Profiili
« Vastaus #9 : Helmikuu 02, 2017, 16:50:55 »

oletkovarmasti ProgramData kansiossa

Ps. oletuksena piilotettu tiedosto C:n juuressa (jos win10)
Valitse näytä piilotetut kohteet

dx

• Profiili
« Vastaus #10 : Helmikuu 02, 2017, 16:58:58 »

oletkovarmasti ProgramData kansiossa

Ps. oletuksena piilotettu tiedosto C:n juuressa (jos win10)
Valitse näytä piilotetut kohteet

Niin se win 10
Avaa asetukset pp2:ssa ja siellä linkki "Avaa asetusten ja ennätysten sijaintikansio..." siellä se on.
-DX- Siistit pelit

Makkonen28

• Vieras
« Vastaus #11 : Helmikuu 02, 2017, 17:18:24 »
mistäs tuon lokin voisi saada päälle? olen ottanut ipv6 kokonaan pois käytöstä ja ipv 4:seen olen asettanut itse ip osoitteen ja dns palvelimen osoitteen.. eli ei pitäisi kai vaihtua? kun ei ole enää rastit "hanki automaattisesti" kohdassa!

dx

• Profiili
« Vastaus #12 : Helmikuu 02, 2017, 17:44:18 »
mistäs tuon lokin voisi saada päälle? olen ottanut ipv6 kokonaan pois käytöstä ja ipv 4:seen olen asettanut itse ip osoitteen ja dns palvelimen osoitteen.. eli ei pitäisi kai vaihtua? kun ei ole enää rastit "hanki automaattisesti" kohdassa!
Tuolta:
http://download-c.huawei.com/download/downloadCenter?downloadId=36323&version=62538&siteCode=worldwide
löytyy manuaali. Itse tuota purkkia en lainkaan tunne, mutta ohjeesta voisi löytyä.
-DX- Siistit pelit

R.Nieminen

• Profiili
« Vastaus #13 : Helmikuu 02, 2017, 17:48:53 »
Oletko kirjoittanu APN:n opegate (jos et ole saanu soneralta ohjeta) vaatii tuon profiiliin kirjoittamisen

R.Nieminen

• Profiili
« Vastaus #14 : Helmikuu 02, 2017, 17:50:39 »
Sinne reitittimen profiiliin

Makkonen28

• Vieras
« Vastaus #15 : Helmikuu 02, 2017, 18:43:04 »
Oletko kirjoittanu APN:n opegate (jos et ole saanu soneralta ohjeta) vaatii tuon profiiliin kirjoittamisen
en ole? kuinkas tämä tehdään?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #16 : Helmikuu 02, 2017, 19:02:39 »
Tuotaa. Tuli mieleen sellainen vaihtoehto, että sulla palomuuri estää liikenteen. Tarkistatko palomuurin asetukset ja (omalla vastuulla) nakkaat sen vaikka pois päältä hetkeksi ja katsot, lähteekö sitten toimimaan. Tuolla poiskytkennällä nyt ainakin pitäisi nähdä se, että onko siellä välissä yksi ylimääräinen softa, joka tuon kiusan saa aikaan.

Ja mitä palomuureja muuten ylipäänsä on käytössä? Windows defender, mutta onko muita?Ja varmista tuo, sillä joskus koneissa on näidä adoben mukana tulevia mcaffee paskeita yms, jotka voivat yhdessä toisen palomuurin kanssa saada aikaan yllättäviä toimintoja ja toimimattomuuksia.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Makkonen28

• Vieras
« Vastaus #17 : Helmikuu 02, 2017, 19:10:49 »
 :-D Iso Kiitos kaikille auttaneille! nyt on servu pystyssä!!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #18 : Helmikuu 02, 2017, 19:59:08 »
Kerrotko vielä, että mikä vinkki oli se kriittinen korjaus, niin osataan jatkossa neuvoa suoraan se.

Makkonen28

• Vieras
« Vastaus #19 : Helmikuu 02, 2017, 20:23:58 »
Kriittinen korjaus oli se että jos on soneran liittymä niin pitää tehdä modeemiin uusi käyttäjä ja sinne kirjoittaa pienellä se "opengate" ja tietty uskoisin että kaikkea muutakin pitää tehdä.. Itsellä nyt ipv6 pois käytöstä kokonaan ja ipv4 asetuksissa on ns"staattinenip osoite" ja palomuurissa poikkeus propilkille ja poikkeus 4500 portille ja modeemin sisällä vielä virtual serverissä se erillinen portti! :)

Makkonen28

• Vieras
« Vastaus #20 : Helmikuu 02, 2017, 20:27:01 »
Kriittinen korjaus oli se että jos on soneran liittymä niin pitää tehdä modeemiin uusi käyttäjä ja sinne kirjoittaa pienellä se "opengate" ja tietty uskoisin että kaikkea muutakin pitää tehdä.. Itsellä nyt ipv6 pois käytöstä kokonaan ja ipv4 asetuksissa on ns"staattinenip osoite" ja palomuurissa poikkeus propilkille ja poikkeus 4500 portille ja modeemin sisällä vielä virtual serverissä se erillinen portti! :)

Ja en ole uskaltanut mennä enää palauttelemaan asetuksia ennalleen koska yksinkertaisesti vähän pelottaa että jos palautan jonkun niin en osaa enää uudestaan laittaa ja sitten en saakkaan enää serveriä päälle :-D mutta, jos tekee varmanpäälle kaikki nuo heti alkuun niin uskoisin että toimii kellä hyvänsä :)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>